بیانیه جمعیت یادگاران اسوه های ایثار به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهداء

بسم رب الشهدا ء والصدیقین

شهیدان مظهر هدف ، تلاش و تداوم هستند

مقام معظم رهبری

 در روزهای واپسن سال،عطر دل انگیز پاسداشت شهدا و ایثارگران به مشام عاطفه مان می رسد که در این تقارن جان افزا به یادواره هایی از یک تاریخ رشادت و یک عمر از خودگذشتگی می رسیم . زیباترین تاویل و شرح معنی از شانیت و منزلت شهدا را می توان در فرمایشات مقام معظم رهبری یافت آنجا که معظم له خون شهیدان را تضمین کننده استقلال ملت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی برمی شمارند .

 اساسا نگاه منصفانه داشتن به رشادت های مردان و زنان ایرانی که  افق اندیشه و بیکرانگی تدبیرشان خود دیوان مزین شده به ایمان توحیدی است ، مجالی به عمق یک تاریخ را می طلبد که در این گذر ،گاهی با نگاهی ژرف به مفهوم غنی ایثار و شهادت نه تنها ابعاد جامعه شناختی و دین دوستی پنهان در ضمیر این معنا متبلور می شود که درسی عبرت آموز و فرهنگی پویا و متعالی را نیز به منصه ظهور می رساند .

شهادت ماحصل سلامت روان و دارا بودن روح شجاعت و انتخاب آگاهانه یک جامعه است . که همانا این انتخاب ریشه در قدرت ،قوت ، صبرو پویایی یک جامعه دارد.

در مکتب توحید آن رسالتی گرانمایه و ارجمند است که غایتش قرب و رضایت خداوند باشد . اینگونه است که شاخص ترین دستاورد جاویدان معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی( ره )احیای اسلام ناب محمدی (ص ) و فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شود .

حقیقتا در افق بیکرانگی منشور انقلاب اسلامی اگر فرهنگ ایثار و شهادت نبود هیچگاه ماوایی پر دوام و پر صلابت نمی داشتیم که شاید خود را در بیراهی دشمن دوست گرفتار سیلاب های عظیم تهاجمات گوناگون می دیدیم.نکوداشت شهدا و ایثارگران در حقیقت تجلی فرهنگ جوانمردی ،از خودگذشتگی و رشادت های انسان هایی است که عشق را در مکتب توحید آموختند و در راه رستگاری گام بر جاده امن الهی نهادند.

در مرور تاریخی ادوار گذشته این کهن مرز و بوم  در می یابیم که در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، شهیدان در روند شکل گیری افتخار آفرینی ها و پیروزی های بزرگ نقش بسزایی داشته اند و رمز جاودانگی این گوهران صدف زندگی در دریا دلی و اعتقاد راسخ شان به دیانت  و ترک تعلقات دنیای فانی است .

 جهاد مقدس شهید و خون پاکی که در این راه نثار می کند عامل بقای  فرهنگ تشیع سرخ علوی است و همچنین تداوم بخش ارزش های است که انسانیت ، عدالت و آزادی در پرتو آنها جان و رمق می گیرد .

شهید چون شمع جاویدان در سوزانندگی خویش عاشق است تا جهانی را از ظلمات برهاند .

پر واضح است انسان تا زمانی که خود را در حصار مادیات محصور می بیند نمی تواند نسیم منطق شهید را بر روح و جسم خود احساس نماید .

 منطق شهید را نمی توان در قالب چشم دنیابین قرار داد ، منطق شهید آمیخته با عشق است و این عشق جز در لوای مکتب آسمانی اسلام معنا نمی شود .

آبروی دین و آزادی مان از صدر اسلام تا کنون مرهون خون طیبه شهداست پس بر نسل امروز و همین طور نسل های آتی پاسداشت و ارج گذاری به راه شهدا ، این افلاکیان توحیدی و ایثارگران ، این سوخته بال های معطر به عنایت الهی ، وظیفه ای است خطیر ؛ تا  که در سایه سار آن و در چشم انداز فرهنگی جامعه تلالویی از ایثار و شهادت جلوه گر راه باقی تا غایت رستگاری باشد.

About admin

Check Also

اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تسلیت باد

جمعیت یادگاران اسوه های ایثار؛ فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *