مدیرکل دانش پژوهان وتشکل های شاهد وایثارگر: بهره مندی از ظرفیت نخبگان شاهد وایثارگر راه حل برون رفت از چالش های کشور

نشست علمی وفرهنگی نخبگان شاهد وایثارگر تهران با حضور ۷۵نفر از اساتید دانشگاه،نفرات برتر کنکور،دانشجویان ممتاز دکتری،پژوهشگران،مولفان و نفرات برتر قرآنی ،مخترعان ومبتکران در هتل کوثر رامسر برگزار گردید.
اسلام کریمی مدیر کل دانش پژوهان وتشکل های شاهد وایثارگر در جمع شرکت کنندگان در این نشست گفتند: پیرو دستور ریاست عالی بنیاد حضرت حجت الاسلام والمسلمین شهیدی ،جلسات وکارگروه های تخصصی متعددی جهت استفاده از دانش و توانایی نخبگان شاهد وایثارگر با هدف بررسی چالش ها و مشکلات وارائه راهکار برای برون رفت از آنها در مرکز دانش پژوهان وتشکل های شاهد وایثارگر تشکیل شد.
کریمی اظهار داشت: نخبگان شاهد وایثارگر در عرصه های مختلف داری ظرفیت های مناسبی هستند واز نظر ما استفاده از ظرفیت نخبگان شاهد وایثارگر مطلوب بوده اما عالی وکافی نبوده است چرا که ظرفیت نخبگان شاهدوایثارگر بسیار بیشتر است وامیدواریم که بنیادشهید وکشور از این ظرفیت عظیم نخبگانی بهره مند شود.
کریمی با توجه به چالش های پیش رو کشور گفت: چالش های امروز کشور که توسط مستکبرین وظالمان برعلیه جمهوری اسلامی ایران طراحی گردیده چیز تازه ایی نیست واز شکل گیری انقلاب شکوهمند حضرت امام خمینی (ره) وجود داشته وفقط رنگ ولعاب و روش آن فرق کرداست.
کریمی افزود: جنگ هشت سال دفاع مقدس در شرایطی توسط صدام حسین ملعون بر کشورمان تحمیل شد که هیچ آمادگی برای رویارویی با چنین وضعیتی را نداشتیم اما روحیه مقاومت و انقلابی که در درون مردم وجود داشت باعث شد با وجود کمبود تسلیحات و تجیهزات نظامی در مقابل تجاوز دشمن ایستادگی کنیم.
وی به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت: امام خمینی (ره) می گفت اگر تمام جهان بخواهد با اعتقادات ما بجنگد، ما در مقابل تمام جهانیان می ایستیم وی به مسلمانان آموخت اگر آنها با اعتقاد راسخ در مقابل دشمنان بایستند، پیروز خواهند شد.
کریمی در ادامه بیان داشت:امروز نیز تمام ابرقدرت های دنیا بداند جوانان ما چه در جنگ تحمیلی وچه در امنیت داخلی و دفاع از آب و خاک کشور، جان خود را در راستای تأمین، تداوم و تثبیت انقلاب اسلامی تقدیم اسلام کردند ودر مقابل هیچ ابرقدرتی سر خم نمی کنند.
دکتر کریمی اظهار داشت: در مقطع حساس کنونی نیز چالش های موجود در جامعه با نقش آفرینی ومشارکت شما نخبگان جامعه قابل حل است وبا توجه به ظرفیت های نخبگان امکان غلیه بر مشکلات وجود دارد لذا با توجه به اینکه ایثارگران همیشه در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی پیشتاز بوده اند در این برهه زمانی نیز می توانند به عنوان نیروی کارآمد نقش آفرینی نمایند
دکتر کریمی افزود: این نشست در راستای افزایش تعامل وارتباط بین نخبگان شاهد وایثارگروگامی است برای شناخت از ظرفیت های یکدیگر جهت توسعه فعالیت لذا سعی می کنیم با برنامه ریزی، ارتباطات بین خود نخبگان را با همدیگر ارتقا دهیم .
مدیر کل دانش پژوهان وتشکل های شاهد وایثارگر کشور،به جمعیت ۹ هزار نفری از نخبگان شاهد وایثارگر اشاره کرد وافزود: این تعداد جمعیت نخبگانی اگر با برنامه ریزی و دادن عرصه فعالیت مورد استفاده قرار گیرد در همه زمینه ها رسیدن به توسعه قابل حصول خواهد بود.
شایان ذکر است این نشست به مدت چهار روز وبا حضور ۲۵ نفر از بانوان و ۵۰ نفر از آقایان در هتل کوثررامسر برگزار گردید ودر نظرسنجی بعمل آمده این نشست از میزان رضایت مندی بالایی در بین این عزیزان برخوردار بود.

About admin

Check Also

اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تسلیت باد

جمعیت یادگاران اسوه های ایثار؛ فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *